Hotel Directory

Geachte gast,

Van harte welkom in Golden Tulip & Tulip Inn Leiden Centre. Dagelijks werken wij met veel plezier om uw verblijf zo aangenaam en comfortabel mogelijk te maken. Om uw verblijf zo prettig mogelijk te laten verlopen vindt u in deze Hotel Directory enkele handige tips, services en informatie over het hotel en onze prachtige stad Leiden; de stad van ontdekkingen.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben is onze receptie 24 uur per dag bereikbaar. U kunt hen bereiken via nummer 9 op de telefoon in uw hotelkamer, of +31 071 408 3500 op uw mobiele telefoon.

Namens het gehele team van Golden Tulip & Tulip Inn Leiden Centre wensen wij u een fijn verblijf.

Aansprakelijkheid

Het hotel kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het verlies van persoonlijke items uit de hotelkamer, vergaderruimtes of openbare ruimtes.

 Adapters

Het voltage in Nederland is 220-230 volt. Bij de receptie zijn er tegen betaling diverse adapters verkrijgbaar.

 Airconditioning

De kamers in het Golden Tulip Leiden Centre zijn voorzien van airconditioning met individuele bediening. Deze airconditioning koelt uitsluitend. De kamers in het Tulip Inn Leiden Centre zijn uitgerust met een centraal geregeld top cooling systeem. De verwarming met individuele thermostaat treft u onder de vensterbank. 

Bar

De Rubens Bar bevindt zich op de begane grond naast de receptie.

De bar is dagelijks geopend:

Maandag t/m vrijdag: 07:00 – 00:00

Zaterdag en zondag: 07:00 – 01:00

Babybed

Mocht u gebruik willen maken van een babybed in uw kamer, neemt u dan contact op met de receptie. Aan het gebruik van het babybedje zitten geen extra kosten verbonden.

Brandalarm

Indien het brandalarm afgaat dient u het pand zo snel mogelijk te verlaten. Op uw kamer en in de verschillende openbare ruimtes bevindt zich een plattegrond met de vluchtroute. Beweeg u naar het verzamelpunt op het parkeerterrein aan de achterzijde van het hotel. Gebruik in geen geval de liften, maar volg de noodroutes en maak gebruik van de nooduitgangen. Eenmaal aangekomen op het verzamelpunt verzoeken wij u om de aanwijzingen van de aanwezige BHV-ers op te volgen. 

Calamiteiten

Om een calamiteit te rapporteren neemt u contact op met de receptie via de toets 9 op uw kamertelefoon of het telefoonnummer +31 0 71 408 3500 op uw mobiele telefoon. Vertel de receptionist(e) rustig de locatie van de calamiteit en de situatie die zich afspeelt. Leg in geval van brand, wanneer mogelijk, uit hoever gevorderd de brand is. De receptie zal het noodplan in werking stellen.

Check-out

Op de dag van vertrek verzoeken wij u om de kamer om uiterlijk 12:00 te verlaten. Indien u gebruik wenst te maken van een late check-out kunt u contact opnemen met de receptie. Houdt er rekening mee dat er kosten verbonden zijn aan een late check-out en dat er enkel gebruik gemaakt van kan worden op basis van beschikbaarheid.

Contant geld

In de directe omgeving van het hotel bevinden zich een aantal pinautomaten waar u contanten kunt opnemen of storten met uw pinpas of creditcard. De meest dichtstbijzijnde pinautomaat bevindt zich aan de Ballonstraat 159G. Het is niet mogelijk om contanten op te nemen in het hotel.

Creditcards

Voor betalingen in het hotel accepteren wij American Express, Visa, Euro/Mastercard, Diners Club, Union Pay, JCB en Maestro.

Dokter

Heeft u behoefte aan medische assistentie? Neemt u dan contact op met de receptie, zij kunnen u verwijzen naar de juiste hulpverlener.

Drinkwater

Het kraanwater in Nederland is drinkbaar. Flesjes mineraalwater zijn tegen betaling verkrijgbaar aan onze receptie.

E-mail

U kunt e-mails versturen naar ons e-mailadres reception@goldentulipleidencentre.nl. Bij ontvangst kunnen wij uw e-mail kosteloos voor u uitprinten.

Entree

Voor uw en onze veiligheid is onze entrée vanaf  ’s avonds 23:00 tot ’s morgens 07:00 gesloten. Aan de linkerzijde van de entrée bevindt zich een deurbel, wanneer u deze indrukt en uw naam en kamernummer vermeldt zullen wij de deur voor u openen.

Fietsverhuur

Wij verhuren citybikes en E-bikes aan onze receptie. De tarieven per dag zijn €16,- voor de citybike en €30,- voor de E-bike. De verhuur van fietsen geschiedt op basis van beschikbaarheid.

Fitness

U heeft de mogelijkheid om tijdens uw verblijf kosteloos gebruik te maken van de luxe faciliteiten van de sportschool SportCity. SportCity bevindt zich aan de achterzijde van het hotel aan de Anthony Fokkerweg 131. Om toegang te krijgen tot de sportschool kunt u bij onze receptie een entréekaart ophalen, deze is geldig gedurende uw hele verblijf. U dient zelf gepaste sportkleding, schoenen en een handdoek mee te nemen. 

Gevonden voorwerpen

Wanneer wij een verloren item terug vinden nemen wij deze tot 4 weken na de vondst in bewaring. Neem gerust contact op met onze receptie wanneer u persoonlijke bezittingen bent verloren tijdens uw verblijf. Het hotel accepteert geen aansprakelijkheid voor verloren bezittingen.

Green Key

Golden Tulip & Tulip Inn Leiden Centre zijn al sinds 2012 in het trotse bezit van het gouden Green Key keurmerk. Green Key is het internationale keurmerk voor bedrijven in de toerisme- en recreatiebranche en in de markt voor vergader- en congreslocaties, welke serieus en controleerbaar bezig zijn met duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO), met zorg voor milieu op het bedrijf en de natuur in hun omgeving. Duurzaamheid staat voor ons hoog in het vaandel, en we vinden het dan ook belangrijk om hier constant stappen in te blijven maken.

Haardroger

Elke hotelkamer is voorzien van een haardroger, deze vindt u in de badkamer.

Hotelreserveringen

Voor het maken of aanpassen van een hotelreservering neemt u contact op met de receptie, telefonisch via 9 op uw kamertelefoon of +31 071 408 3500 op uw mobiele telefoon. U kunt onze medewerkers ook bereiken per e-mail via reception@goldentulipleidencentre.nl. 

Huisdieren

Huisdieren zijn met een maximum van twee per kamer toegestaan. De kosten voor het meebrengen van een huisdier bedragen €25,- per huisdier per nacht. Wij verzoeken u om uw hond binnen het hotel aangelijnd te houden, in het restaurant zijn honden niet toegestaan, wel is uw viervoeter van harte welkom in onze Rubens Bar.

Huishouding

Uw kamer wordt dagelijks tussen 09:00 en 14:00 schoongemaakt. Wanneer u niet gestoord wenst te worden, kunt u dat aan onze medewerkers kenbaar maken door het ‘niet storen’ bordje aan uw deur te hangen. De huishouding zal dan een tas met schone items aan uw deur hangen.

Internet

Golden Tulip & Tulip Inn Leiden Centre biedt gratis Wi-Fi aan in het gehele hotel. U hoeft hiervoor alleen het netwerk ‘KPN’ te selecteren. Daarna start u uw browser, de inlogpagina opent automatisch, u volgt dan de instructies op uw scherm om toegang te krijgen tot het netwerk. 

Ter hoogte van vergaderzalen 5 en 6 bevinden zich twee computers waar u gratis gebruik van kunt maken. Vraag hiervoor bij de receptie naar de inlogcodes.

Kluisjes

In de kamers van het Golden Tulip Leiden Centre vindt u de kluis in de kledingkast. U kunt deze met uw eigen code bedienen, de instructies hiervoor treft u aan de binnenzijde van de kluis. Gasten van het Tulip Inn kunnen gebruik maken van de kluizen in onze bagageruimte.

Kussens

In de kast van uw hotelkamer vindt u een extra kussen. Wij beschikken bij de receptie over een grote keuze aan verschillende soorten kussens, zoals foamkussens, synthetische kussens en verenkussens. Heeft u liever een van deze kussens, belt u dan met de receptie.

Minibar

In de kamers van Golden Tulip Leiden Centre vindt u een minibar. Alle snacks en dranken zijn tegen betaling te verkrijgen bij de receptie.

Musea

In de veelzijdige stad Leiden treft u tal van musea die de moeite van het bezoeken waard zijn. Klik op de knop hieronder om onze suggesties te bekijken.

Noodnummer

In Nederland is het noodnummer 112. Vanaf uw kamertelefoon is het niet mogelijk om naar buitenlijnen te bellen, neem eerst contact op met de receptie via toets 9, onze medewerkers kunnen u dan doorverbinden.

Paraplu

Mocht het weer tegenzitten hebben wij aan de receptie paraplu’s te leen.

Parkeren

Onze parkeergarage bevindt zich aan de achterzijde van het hotel, aan de Anthony Fokkerweg. Om gebruik te maken van de garage informeert u bij de receptie naar uw persoonlijke toegangscode. De kosten voor het parkeren bedragen €17.50 per voertuig per nacht.

Plattegrond

Aan de receptie kunt u een citymap van Leiden verkrijgen. Op deze kaart vindt u alle bezienswaardigheden van de stad.

Post en postzegels

Aan de receptie kunt u postzegels kopen en post versturen. Ook kunnen wij pakketten voor u in ontvangst nemen. Het hotel accepteert geen aansprakelijkheid voor uw pakketten. 

Receptie

Onze receptie is 24 uur per dag bereikbaar voor al uw vragen. U kunt ons telefonisch bereiken via toets 9 op uw kamertelefoon of via +31 0 71 408 3500.

Restaurant Rubens

Restaurant Rubens is geopend van maandag tot en met zaterdag voor ontbijt, lunch en diner. Op zondag wordt er enkel ontbijt geserveerd. Naast het A la Carte menu biedt Restaurant Rubens ook een wekelijks wisselend 3-gangen menu aan, waarin u geniet van dé trends van dit moment.

Maandag t/m vrijdag:

Ontbijt 07:00 – 10:00

Diner 18:00 – 21:30

Zaterdag en zondag

Ontbijt 07:00 – 11:00

Diner (zaterdag) 18:00 –  21:30

Roomservice

Roomservice is gedurende de gehele dag te bestellen. Indien u gebruik wenst te maken van roomservice ontbijt vragen wij u om de ontbijtkaart, welke u aan de receptie kunt verkrijgen, ingevuld aan uw deur te hangen voor 02:00 ‘snachts de nacht voordat u gebruik wilt maken. Tussen 12:00 en 22:00 is het mogelijk om gerechten van onze roomservice kaart te bestellen en tussen 18:00 en 21:30 kunt u de gerechten van onze dinerkaart bestellen. U besteld roomservice door de receptie te bellen via toets 9 op de kamertelefoon. Voor elke roomservice bestelling wordt er een roomservice fee in rekening gebracht van €7,50.

Rookbeleid

Golden Tulip & Tulip Inn Leiden Centre is een rookvrij hotel. Dit betekend dat het niet wordt toegestaan te roken in hotelkamers, vergaderruimtes of openbare ruimtes. Indien onze medewerkers constateren dat er gerookt is op uw kamer zullen wij een fee van €150,00 in rekening brengen. 

Shopping

De winkelliefhebber kan zijn hart ophalen in Leiden. Aan de Haarlemmerstraat, de Breestraat en omliggende straten treft u tal van leuke winkels. Ook is er elke woensdag en zaterdag een gezellige markt in het centrum van Leiden, de markt vind u in het winkelgebied aan de straten Nieuwe Rijn, Aalmarkt, Vismarkt en Botermarkt. De Westfield Mall of The Netherlands is tevens ook goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer.

Taxi

Heeft u een taxi nodig? Onze receptiemedewerkers helpen u hier graag bij door een taxi te reserveren bij onze betrouwbare partners. Wij adviseren u om rekening te houden met een wachttijd van gemiddeld 10 minuten, afhankelijk van de drukte bij het taxibedrijf. Indien u ’s morgens een taxi nodig heeft adviseren wij u deze de avond daarvoor al te reserveren. 

Toiletartikelen

Bent u een verzorgingsartikel vergeten in uw toilettas te stoppen? Belt u dan met de receptie, we  hebben een grote variatie aan toiletartikelen op voorraad; zoals tandenborstels, scheerartikelen en kammen. 

Vergaderzalen

Het Golden Tulip Leiden Centre biedt ook mogelijkheden voor zakelijke bijeenkomsten. Voor meer informatie of een offerte kunt u contact opnemen met onze afdeling reserveringen via +31 071 408 3500 of meetings@goldentulipleidencentre.nl.

Verwarming

De verwarming in uw hotelkamer bevindt zich onder het raamkozijn.

VVV

In het Visitors Centre aan de Stationsweg 26 op ca. 2 minuten loopafstand van het hotel kunt u terecht voor al uw vragen over de Leidse omgeving en kunt u inspiratie opdoen om het meeste uit uw tijd in Leiden te maken.

Was-en Stoomgoed

Van maandag tot en met vrijdag is het mogelijk om uw was-en stoomgoed via de receptie te laten reinigen. Wanneer u van deze service gebruik wilt maken vragen wij u om uw was-en stoomgoed ’s morgens voor 09:00 in de waszak, welke u vindt in de kast van uw hotelkamer, met ingevulde waslijst bij de receptie af te geven. Wanneer u uw wasgoed tijdig afgeeft heeft u uw items dezelfde avond, omstreeks 19:00 weer gereinigd terug. De kosten voor de was- en stoom service staan vermeldt op de waslijst, deze kosten worden op uw kamerrekening geboekt.

Wake-up call

U kunt uw gewenste wektijd opgeven aan de receptie. Één van onze medewerkers zal u op het aangegeven tijdstip wekken door te bellen naar uw kamer.